#8 So high - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #8 So high - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#8 So high

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

08 November 2015 | Verenigde Staten, New York

Eeeeeen we beginnen de maandagmorgen met een midterm voor fotografie, een toets halverwege het semester, yes! We waren het een soort van vergeten door alle drukte rondom Halloween afgelopen weekend. Gelukkig telt het cijfer wat je haalt niet mee en is het een soort voorbereiding op de eindtoets. Het was een enorm lange dag, Halloween heeft er goed ingehakt. 'S avonds niet meer gedaan dan series kijken en slapen, hetzelfde geldt overigens voor de dinsdag..

Op woensdagavond gingen we eten bij Josefin en haar vriend in hun AirBnB huisje. Een heerlijke verse maaltijd met groente en VIS! Fanny en ik hadden lekker verse zalm gehaald bij Mrs. Greens. We hadden ook voor het toetje een half rabarbertaartje gehaald, lees 10 dollar. Better be good pie. De rit heen werd wat bemoeilijkt omdat we niet zaten op te letten in de trein, 4 stops na ons station merkte we op dat we onze stop hadden gemist. Auch. En we hadden zo'n trek, het was inmiddels al half 8 ofzoiets. En weer terug. Toen we aankwamen begonnen we gelijk met koken, we aten salade met van alles en nog wat er in. Het vlees en vis dat we hadden gehaald moesten we alleen even bakken en aan tafeeel. Het was echt zo lekker, vooral de vis natuurlijk. Het werd natuurlijk een latertje.

Op donderdag had ik weer mazzel. Vandaag bestelde ik met mijn kamergenootjes onze welverdiende afhaalmaaltijd, sushi! We bestelden natuurlijk wat meer dan normaal omdat we het kregen van de school, haha epic. Het was ook echt heel veel trouwens. Een enorm bord vol sushi en tempura, daarnaast miso soep, coquilles, sla en rijst. Enorm lekker, maar te veel. Gelukkig was Fanny daar om wat te helpen de sushi op te eten en besloten om samen Legally Blonde te kijken. Slechte film, perfect voor een donderdagavond. Dag erna natuurlijk Legally Blond ll gegeken haha, dit maal met Clement erbij. Overdag zijn we naar de Asian Market gegaan, een soort enorme Aziatische supermarkt hier dicht bij. We moesten onze voorraad noodles weer even aanvullen. Ja ik eet elke dinsdag noodles voor lunch, best lekker.

Zaterdags gingen we natuurlijk weer naar NYC, dit maal om naar 911 memorial te gaan en de High line. Het memorial was best indrukwekkend, heel erg groot en enorm veel mensen. Ook veel audiotours moet ik zeggen.. Irritant zeg die toeristen, kijken niet voor zich of naast zich. Haha, geintje ik ben zelf ook nog steeds een toerist hier. We besloten te lopen vanaf Grand Central naar het Memorial, geen goed idee voor mij en mijn schoenen blijkbaar. Ook Compeet kon me niet redden dit maal. Toch als een sterke meid volgehouden en zelfs nog de High Line afgelopen. De High Line is een weg die loopt boven de stad (dit klinkt heel raar) van de wijk Chelsea tot ongeveer Hell's Kitchen. Maar je kunt zo van alles zien, de straten en de gebouwen maar ook staat de High Line bekend om de prachtige tuintjes en kunst. Helaas ging de zon onder en na zonsondergang kun je niet het laatste deel lopen omdat dat wordt gezien als een park, parken zijn verboden na zonsondergang hier. Voor een volgende keer maar weer. We liepen verder de wijk Hell's Kitchen in omdat het daar vol zit met restaurantjes. Eerst maar even een bar opgezocht, een gay bar wel te verstaan, voor onze Clem. Vond het gelijk oneerlijk om te zien hoeveel knappe mannen daar rondlopen, zo jammer. Niet gelukt om er eentje straight te maken. Na m'n Cosmo liepen we terug naar 5 Napkins om een burger te eten. De eerste week ben ik hier ook met Josefin geweest, nu was het de beurt aan Fanny en Clement. De burgers zijn hier zo zalig, dit maal had ik een vegetarische, dus niet geheel obesitas voor als je denkt dat ik onderhand die kant uit ga. Na het restaurant naar een andere gay bar gegaan en nog een drankje gedronken, toen maar weer op naar huus.

Op zondag was het namelijk weer vroeg op, Woodbury Common! Dat is die outlet waar we al eens geweest waren. Maar met dat nieuwe Pal-programma vroegen ze of ik er een wilde (gratis ilv 40 dollar voor de taxi). Dus ja hoor natuurlijk, geen probleem. Het leuke was dat Fanny en Clement besloten ook mee te gaan. Eenmaal daar bleek dat er geen personeel van EF was, dus geen idee wat ik moest doen. Dan maar shoppen.. Fanny ging duidelijk voor de kerstcadeaus voor haar hele familie, in Frankrijk gaat dat iets anders dan bij ons. Ze kwam erachter dat zoveel tassen dragen niet echt een voordeel had, haha. Het was een vermoeiende en lange dag, maar ook ik heb wat voor de kerst gescoord. 'S avonds bij terugkomst maar noodles gegeten en onze Josefin weer verwelkomt. Weer compleet!

  • 13 November 2015 - 07:14

    Ina Bakker:

    Jamilla je voeten kapot lopen en dan ook nog de bars bezoeken waar jij zeker niet kunt scoren! Volgens mij heb je daar in NY meer km gelopen dan in Harderwijk afgelopen jaren. Je bent voor de komende Nijmeegse 4-daagse volgens mij al in vorm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 10526

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: