#10 Another new experience - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #10 Another new experience - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#10 Another new experience

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

22 November 2015 | Verenigde Staten, New York

Het is alweer week 10, over 12 weken zet ik weer voet aan Nederlandse bodem. Het gaat zo ongelofelijk snel..

We eindigden de lesdag op maandag in het bos. We deden een zogenaamde 'photowalk'. Het was prachtig weer, nog steeds, een klein zonnetje en aangename temperatuur (15 graden). Tijdens ons tochtje moesten we foto's maken, hoe en wat maakte niet uit. Vanwege het mooie weer en de perfecte lichtinval zijn er hele mooie plaatjes uitgekomen. Helaas was ik niet helemaal aan het opletten, ik gebruik een camera van school die ik elke maandag/dinsdag inlever, en ik was vergeten om de foto's over te zetten naar mijn computer. Kan gebeuren..

Op dinsdag ben ik zowaar vroeger uit mijn bed gegaan dan normaal. Jaja, en waarom? Omdat ik ben wezen sporten. Ik was echt heel trots op mezelf (en nog steeds). Het was niet lang, 45 minuten, maar toch rond de 400 calorieën verbrand. Weg is weg zullen we maar zeggen. Voor degene die denken, jemig waar heb je het over.. Ik haat fitness, het is saai en ik kijk constant op de aftellende klok. Ondanks dat ik m'n telefoon mee had genomen en m'n serie ging kijken (die 43 minuten duurde), bleef dat klokje m'n aandacht trekken. Been there, done that en ik vind het hartstikke goed van mezelf. 'S avonds was ik jury in de "EF got talent" show. Hoe leuk om mensen slechte cijfers te geven. Nee ik was best mild. Na de eerste performance werd mij gevraagd om commentaar, niet echt een goede timing want ik was chocola aan het eten dus kon niet antwoorden. Goed, toen wist de hele zaal dat ik chocola aan het eten was, altijd fijn.

Volgende dag had ik na school om 5pm een 'PAL meeting'. We bespraken de activiteiten voor december en vulden de nog lege dagen in met onze ideeën. Mijn idee voor Sinterklaas werd aangenomen, op vrijdag 4 december gaan twee zwarte pieten de studenten hier voorzien van pepernoten en een presentje. Ik hoop maar dat de stoomboot de weg naar New York kan vinden..

Op donderdag ben ik alweer vroeger opgestaan dan normaal, gekkigheid deze week. Ik had besloten om naar Tarrytown te lopen om twee avocado's te halen. Tja dat krijg je als je perse wil eten wat er niet is. 'S middags moest ik deel 1 maken van weer een 'progress test'. We moesten in 20 minuten een essay van 5 paragrafen schrijven over waarom vrienden belangrijker zijn dan familie. Hier zal ik verder niet op in gaan haha. I love you.

Over familie gesproken, op vrijdag had ik een Skype-date met mijn oom en tante. Weer even dagelijkse zaken besproken. 'S middags moest ik deel twee van de 'progress test' maken. Dit is het luister, lees en grammatica deel. Om 5pm gingen we naar NYC, dit keer niet met de trein maar met een schoolbus. Ja inderdaad, zo'n oude gele. Hier de normaalste zaak van de wereld, voor mij een feestje. Josefin en ik ontmoette Fanny en Clement in NYC omdat zij daar al waren. We aten bij een Israelisch restaurant die Josefin had ontdekt toen haar vriend hier was. Op aanraden van Josef aten we allemaal een 'falafel trio'. Falafel in drie smaken (duhh) en drie verschillende soorten sla en natuurlijk saus en pita! Smullennn. Na het eten pakten we de subway naar west-village, een district in NYC. Hier zochten we een kroegje op en dronken we een GT (Gin & Tonic voor de non-alcoholisten). Terwijl ik rustig een drankje dronk werd ik gebeld via Facetime door Aron en een aantal bekenden die drankjes aan het drinken waren in de Harderwijk, de Gauwigheid. Ik zie dat hij z'n plaats heeft gevonden tussen mijn vriendinnetjes, geniet er nog maar even van jochie. Ik denk dat ze goed op elkaar 'passen'.. In eerste instantie wilden we later terug gaan met de trein, maar we bedachten ons en haastten ons naar Time Square waar de bus om 10:45 zou vertrekken. We hadden niet helemaal opgelet waar de bus ons had afgezet, en aangezien TS een soort bom is van licht is het lastig zoeken. Uiteindelijke vonden we de straat en het theater waar we waren afgezet, natuurlijk was daar geen bus.. Shoot. We belden mijn kamergenootje die in die bus zat, geen gehoor. Even laten belde ze terug, de bus was al weg. 5 minuten te vroeg.. Dat werd dan toch maar de trein.

Op zaterdag was het weer vroeg dag, om 10 am ontbijten en 10.30 am vertrekken naar West Point. We gingen naar een football game, Army West Point Black Nights tegen Rutgers. Army Black Nights is het football team van de Amerikaanse militaire academie. Het was de laatste wedstrijd, en dus een spannende. Toen we aankwamen zagen we dames en heren lopen in militaire pakken, heel serieus dus. Na alle check-ups vonden we onze plaats in de arena. Je zag gelijk waar de achterban van The Army zat en waar de Rutgers fans zaten. Beide hadden cheerleaders en een orkest meegenomen. De sfeer was daardoor echt top. De opening van de wedstrijd was super gaaf om te zien, ik had geen idee dat een football-team bestond uit zoveel spelers. De spelregels waren voor mij totaal onbekend, maar tijdens de wedstrijd werd me steeds meer duidelijk. In de rust en tussendoor werden een aantal studenten/fans/random mensen gehuldigd voor iets wat ze goed gedaan hadden. Uiteindelijk heeft The Army de wedstrijd verloren. Volgens kenners was het geen spannende wedstrijd. Eens, maar wij zijn weer een ervaring rijker. 'S avonds totaal uitgeteld op bed, whiehoee.

Op zondag wilden we eerst naar een gospel gaan, maar we waren alle vier zo moe dat we besloten om lekker een rustig zondagje te hebben. Zalig. Op naar een kort weekje, Thanksgiving jihaaaa.

  • 01 December 2015 - 20:10

    Ina Bakker:

    Jamilla het was weer leuk om te lezen hoe je de week bent doorgekomen. Dank je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 10516

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: