#13 Sister Act-like - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #13 Sister Act-like - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#13 Sister Act-like

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

13 December 2015 | Verenigde Staten, New York

De week begonnen met zo laat mogelijk uit bed komen. Om 8:15am opstaan en keurig om 8:30am in het klaslokaal zitten met een croissantje en koffie. Timemanagement is alles zeg ik altijd maar. Vooral de koffie was erg welkom en eigenlijk gewoon hard nodig, we hadden namelijk onze 'final test'. Voor zover ik mijn kansen kan inschatten heb ik me er best goed doorheen geslagen. Volgende week hoor ik of mijn kansberekeningen enigszins in de buurt komen. Wordt vervolgd.. Om 11am moesten we ons klaarmaken voor een EXPO van het vak 'Career Skills'. Iedereen had een elevator pitch geschreven, in 20-30 seconden jezelf verkopen als ideale sollicitant. Wat natuurlijk geen probleem moet zijn voor iemand als ik. En nee ik ben niet compleet ver-amerikaanst dus ja het was een grapje. De bedoeling was dat wij via onze laptop onze LinkedIn pagina lieten zien en al professioneel gekleed onze 'toekomstige opdrachtgevers', andere studenten, voorzagen van een elevator pitch. Het leuke van zo'n elevator pitch is dat wanneer je het 50 keer achter elkaar moet houden, dat het meer gaat lijken op een tongtwister. Maar ach dat heeft ook zo z'n charme. De overige studenten luisterden naar onze gladde praatjes en stemden vervolgens op één iemand. Mijn kamergenootje was zo vriendelijk, of lui, om al haar vrienden te vragen mijn naam in te vullen en dan konden zij alvast gaan lunchen. Prima deal, ik krijg stemmen en zij krijgen een vervroegde lunch. Had ik in ieder geval een aantal stemmen. Wie er heeft gewonnen? Dat laat ik ook volgende week weten. 'S avonds heb ik maar eens m'n was gedaan, onderbroeken waren op en tja dan moet je wel..

Op dinsdag heb ik gezellig gesproken met m'n tante. Ik wilde eigenlijk daarna of daarvoor naar Tarrytown gaan om wat boodschapjes weer te doen, maar op de één of andere manier werkten m'n benen niet mee. En op een andere manier had ik per ongeluk een online bestelling geplaatst bij Hollister, gebeurde zomaar. Vreemde dingen allemaal.

Woensdags ben ik na de lessen, rond 4, naar Tarrytown gegaan. Zij hadden het er over om te gaan en ik dacht, als ik nu zeg ja is goed ik ga mee dan heb ik een stok achter de deur. Dat lukte en ik had m'n boodschapjes. M'n voorraad kiwi's, avocado's en granola repen weer aangevuld, ook per ongeluk een chips voorraad gecreëerd. Maar daar hebben we het verder niet over. Ella, het meisje uit Oostenrijk, wilde graag een crêpe eten en liet dat heel subtiel merken. Dus deden we dat maar, mjammie.

Donderdag was een heerlijke dagje want ik had geen lessen. Officieel gezien wel, maar ik was uitgenodigd voor een meeting en laat dat nou precies zijn tijdens mijn twee lessen. Vervelend. En ik kon zelfs nog een uurtje langer chillen want het begon pas om half 4pm. Chillen is trouwens niet echt het juiste woord, ik heb namelijk een aantal sollicitaties de deur uit gedaan voor als ik weer terugkom. Dan gaat het werkende leventje toch echt wel beginnen. De meeting ging over het academische gedeelte hier bij EF. Het nodige ging heen en weer, positief en negatief. Ik denk dat de boodschap duidelijk was en we zullen zien of er ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt. Dat is natuurijk altijd maar de vraag. In ieder geval heb ik er een 5dollarkortingvoucher mee bemachtigd voor in het TeaHouse. Na deze meeting rolde ik zo door in de volgende, weer een PAL meeting. Het ging dit keer over de activiteiten van januari en ja hoor daar was die dan eindelijk: op 5 januari ga ik de pubquiz doen in het TeaHouse op de campus. Een spontaan en uiterst origineel concept, zelf gejat zullen we maar zeggen. Nee de inspiratie komt natuurijk uit Harderwijk. Ik zal de foto's delen als het zover is!

Op vrijdag ging ik met Fanny direct na onze lessen om half 12 richting het TeaHouse om onze 5 dollar korting om te zetten in een groene thee en een dubbele chocolade muffin. Deze namen we mee in de trein naar NYC en Clement. Het was wederom een dag met prachtig weer en hebben we lekker door Central Park gewandeld, m'n eerste keer. Oeps. Vervolgens door naar Columbus Circle om bij Maison Kayser, omdat het Frans is, een kopje koffie te drinken. Daarna heb ik ze even alleen gelaten om zelf wat foto's te maken op 5th avenue van alle kerstversieringen voor mijn fotografie project. Ondertussen een zalig Facetime-gesprek gevoerd met Gwen vanuit de kroeg. Mijn sociale kroeg-contacten ook weer op peil. 'S avonds per ongeluk weer een Shake Shack gegeten in Grand Central, maar wel op tijd thuis.. Ik had die dag een record aantal stappen gemaakt: 29.229. Hell yeah!

Zaterdags moest ik verplicht aan mijn schoolwerk. Lekker laat opstaan en brunchen, en dan maar eens verder zien. Ik heb de foto's die ik de dag ervoor heb gemaakt gefotoshopt en alle foto's in een presentatie geplakt. Klaar. Daarnaast heb ik weer een aantal sollicitaties de deur uitgestuurd. En oja, toen ik wilde sporten en helemaal aangekleed was om dat ook te gaan doen, stond ik buiten m'n kamer zonder sleutel. Alweer... Naar beneden en vragen of er iemand kon komen voor me, ik moest wachten natuurlijk. Ik had nog geprobeerd om te vragen hoelang het zou duren, dan kan ik namelijk tussentijds sporten. Maar nee dat vragen ze in Amerika niet, je moet gewoon wachten en zie maar wanneer er iemand verschijnt. 40 minuten laten komt er dan eindelijk iemand en kon ik m'n kamer weer in. Daar ging m'n hele sportgebeuren want binnen 30 minuten zouden we gaan eten. Toch jammer dat zulke goede initiatieven onmogelijk worden gemaakt op zo'n manier.

De zondag was het weer tijd voor een nieuwe ervaring: Gospel! We gingen naar Harlem, vernoemd naar ons fijne Haarlem. In Harlem stikt het van de gospelkerken en daar is het heel populair als ik het zo kan zeggen. Het was een vrij grote kerk en wij moesten plaatsnemen boven zodat we gescheiden waren van de kerkgangers. Deze kerk had namelijk een apart deel voor toeristen. Na de openingsspeech verscheen een kinderkoor in de kleuren van kerstmis, rood en groen. Ze zongen vals maar zo lief. En natuurlijk werd er geklapt, en geklapt en geklapt. Voor mij heel gek om zo een kerkdienst mee te maken, maar het was ontzettend leuk. Degenen die vaker kwamen dansten en klapten de hele dienst lang. Na de kinderen kwam de priester en droeg het één en ander voor uit de bijbel. Die iedereen op hun telefoon me kon lezen trouwens, ook niet mijn verwachting. Tegen het einde van z'n preek kwamen de emoties los, iedereen klapte en was het heftig met zijn preek eens. De energie was geweldig! Ik had zo m'n voorstelling vanuit films (Sister Act), cliche.. Maar het was ook echt zo als ik me voorgesteld had, prachtig. Wederom een nieuwe en hele interessante ervaring. Na de dienst liepen we naar een bakkerij 'Makemycake' om te plassen. Ik wilde graag koffie, maar na het zien van de red velvet cupcakes moest ik die er ook bij hebben. We hebben er nog best een tijdje gezeten, het was super gezellig. Toen we er wel genoeg van hadden ging er een deel verder naar NYC en een deel naar huis. Ik nam de subway naar Fanny en Clement die zojuist in NYC waren beland. We liepen rond en uiteindelijk belandden we in Bryant park, dichtbij Grand Central waar onder andere kan worden geschaatst. Daarna hebben we lekker gegeten bij TGIF, ook op zondagen is dat prima te doen.

Nog één weekje en dan heerlijk twee weekjes vakantie, waaronder een weekje met papa en Aron! See yaaaaa.

  • 19 December 2015 - 09:46

    Ina Bakker:

    Jamilla weer een gevarieerde week. Dat je benen niet mee willen werken is extra pijnlijk maar gelukkig lieten je vingers je niet in de steek. Al dat voorproeven doe je natuurlijk om inspiratie op te doen bij terugkomst in nederland. Thnx en tot je volgende ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10523

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: