#20 Last full weekend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #20 Last full weekend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#20 Last full weekend

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

31 Januari 2016 | Verenigde Staten, New York

Roosje weer weg na een geweldige week samen. Woensdagochtend gelijk maar weer naar de les na m'n veel te korte soort van vakantie. Half 9 beginnen, wat een feest. Op donderdag ook niet veel gedaan, boodschapjes in Tarrytown op m'n fruit gehalte weer een beetje op pijl te krijgen na een week zalig eten. Ja dit wordt een kort verslagje haha, vooral in tegenstelling tot de vorige. Sorry nog daarvoor, een bravo heel veel liefde als je die helemaal gelezen hebt.. Nou goed.

Vrijdag na de les met Josefin de trein gepakt richting ons geliefde NYC, we gingen samen namelijk naar MoMa (Museum of Modern art). Het was een stuk kleiner dan gedacht, maar we hebben een boel gezien. Heel veel verschillende soorten kunst, van gekke beelden tot Picasso schilderijen. Interessant. Daarna maar even lekker naar Starbucks gegaan voor een laatste koppie koffie samen in NY. 'S avonds kwamen ook Clement en Fanny omdat we met z'n vieren naar de Empire State zouden gaan. Zij hadden namelijk kaartjes gewonnen door het winnen van mijn pubquiz haha. En nee ik had ze niet de antwoorden gegeven van te voren. Toch erg lief dat er dan ook voor mij een kaartje was! In ieder geval, nu konden we voor een laatste keer met z'n vieren genieten van het geweldige uitzicht over NYC en dat ook nog eens in het donker. Wauwie ik hou van deze stad. Na de tijd dronken we een drankje bij de biertoko op de begane grond van de Empire State, een lekker pompoen biertje voor moi. Daarna liepen we richting Union Square om te eten bij The Smith. Helaas ging onze Fanny voor het eten nog weg omdat ze zich niet lekker voelde. Kort daarna ging Josefin naar de wc en zag dat er een photobooth beneden stond, iets wat we al sinds het begin met z'n vieren wilde doen. Dus dat deden we dan ook na het eten, alleen dan helaas met z'n drieën.. Voor mij en Josefin was het de allereerste keer, oeps. Wij vonden het dan ook helemaal leuk, en Clem had zoiets van: Nouja t is niet zo speciaal haha. We hebben alle drie een fotootje gehouden, whieehh. Ik had trouwens een pasta die zo hemeltjelief lekker was: zwarte pasta met garnalen, jummmm. Genoten. Na het eten en onze korte fotoshoot maar op naar de campus gegaan om even te checken of er nog enig leven in onze Fanny zat. Gelukt, ze was (half) alive.

Op zaterdag lekker niks gedaan. Hele dag een beetje bij Josefin en Fanny op de kamer rondgehangen om Josefin te zien inpakken en mentaal te ondersteunen terwijl ik lekker een beetje artikeltjes schreef voor Journalistiek of een serie keek.

Zondags trok ik er met mezelf op uit, voor m'n een één laatste dag in NYC. Men de tijd vliegt nu echt. Ik had bedacht om lekker te lopen naar Soho en op souvenir-jacht te gaan. Winkel in en winkel uit en fijn om me heen kijken. Tussendoor bij Georgetown Cupcake naar binnengeglipt voor een heerlijke Carrot Cupcake. 'S avonds in Macy's een laatste Just Salad salade gehaald en opgegeten in de trein weer terug naar de campus. Soms best even lekker om helemaal alleen rond te struinen in zo'n enorme stad, niemand die er wat om geeft haha. Ruim 30.000 stapjes gezet, je raad al wel dat bij terugkomst m'n bed de enige plek was waar ik wilde zijn. Volgend weekend lekker naar Chicago, zoveel zin in! Byeeee weer.