#18 Hello DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #18 Hello DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#18 Hello DC

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De week afgetrapt met een fieltripje naar Westchester Community College. Zij zijn heel erg bezig met de nieuwe technieken op het gebied van kunst. Als eerste kregen we een rondleiding door de school en vervolgens twee workshops, één over hoe je een eigen filmpje maakt from scratch en de andere ging over 3d printen. BIj de laatste mochten we zelfs een eigen ontwerp laten printen tijdens de workshop. Beide workshops waren echt heel erg leuk. Zo heb ik een filmpje gemaakt van Jupiter, Mars en Europa die een beetje door de lucht zweven. Totaal niet realistisch natuurlijk, maar ik was best trots op mezelf. Daarna dus het 3d printen, we kregen een training tot het ontwerpen van een print die we vervolgens ook echt mochten gaan printen. Omdat ik mezelf ken en dus weet dat ik niet zo creatief en handig ben, kwam ik op het idee om gewoon eens even Google in te schakelen. En ja hoor, eerste hit was een format van de skyline van New York, klaar om te printen. Eerst ging het twee keer mis omdat hij geen platte basis had (het werd letterlijk een hoopje plastic). Toen heb ik hem zelf via dat ontwerp programma gedraaid zodat de onderkant vlak was, dus de gebouwen rechtop. 36 minuten later was mijn baby dan klaar, het was echt fascinerend om naar te kijken en ik zat er dan ook de hele tijd bij. Net een bevalling haha.

Op dinsdag weer lekker m'n vaste ritueel, lekker laat ontbijten met een creamcheese bagel, Starbucks koffie en een afleveringetje van Vampire Diaries. 'S avonds gingen we naar de Bingo, whoop whoop. Typisch een studentenactiviteit toch? Ik had alles gezet op tickets om de Empire State op te gaan, helaas was het niet genoeg. Stom spel ook.

Woensdag liepen Josefin, Fanny en ik naar Ms. Greens in Tarrytown. Hier heb ik een lekkere verse Pompoen bagel gehaald en een yoghurtje omdat het kan. Eenmaal weer in m'n kamertje heb ik dat lekker even opgepeuzeld.

Nationale wasdag was het weer op donderdag deze week. Even alles schoon voor het weekend en voor volgende week als Roos komt. 'S avonds was het weer tijd voor de maandelijkse EF Got Talent waar ik inmiddels vast jurylid ben. Onze traditie die we de keer ervoor hadden ingezet beviel goed, dus die hielden we er in. Rond half 6pm spraken we met elkaar af in het TeaHouse en bestelden we avondeten met een biertje in de andere hand. Dit keer nam ik cider, weer eens wat anders. Toen we aankwamen in het theater (fashionably late), zat de hele zaal al vol. Sinds ik hier ben heb ik het nog nooit zo vol gezien. Spannend. We begonnen met twee meisjes, de één zong en de ander speelde piano. We stonden allemaal stom verbaasd te kijken hoe goed ze kon zingen en ze kreeg dan ook een staande ovatie aan het eind. Zo de kop is er af. Ik weet niet wat er in het avondeten zat, maar alle performances van de avond waren goed (oke behalve de groep jongens die hun Argentijnse volkslied gingen zingen). Toch wonnen de eerste twee meisjes, verdiend. Aan het eind had David nog een verrassing, hij noemde mijn naam door de microfoon voor een karaoke nummertje met hem op het podium. Op zo'n manier kun je er natuurlijk niet onderuit. Stond ik dan, wat een feest. Omdat iedereen altijd vraagt of ik wil stoppen met zingen durfde ik niet door de microfoon te zingen voor zo'n volle zaal. Oplossing was dat ik dan maar ging dansen en klappen en weet ik 't wat. Enig. Bedankt David.

Op vrijdag gingen Josefin, Fanny, Clement en ik weer naar the cityyy. Om 's avonds weer te belanden bij inmiddels m'n tweede huis hier, de burgertent. Dit maal ging ik voor de BBLT met bacon en gruyere kaas. Oehlala dat was ook weer lekker hoor. Rond een uur of half 1am waren we weer terug en mocht ik nog even fijn mijn tas gaan inpakken voor een weekend DC.

Heel vroeg op zaterdag ging mijn wekkertje, 6.30am. Een uurtje later waren Clement en ik onderweg naar onze bus die zou vertrekken vanuit NYC. Exact vier uurtjes later kwamen we aan de Capitol van de U.S, Washington D.C. Eerst even opgefrist in het hotel en ook onze spullen daar gelaten. Toen maar even lunchen en op naar het SPY museum. Pas maar op want ik weet nu alle fijne kneepjes van het spionnen bestaan. Daarna zijn we doorgelopen naar het Witte Huis en toen door naar Dupont Circle, waar de meeste bars en restaurants zich bevinden. Eerst maar eens een wijntje. Daarna op naar onze risotto, we hadden van te voren al bedacht dat we dat wilden eten. Jumjum. Na het eten door naar een gay bar voor onze Clem, kon ik lekker zitten, staren en van m'n Gin cocktail genieten. Het was ontzettend gezellig, we kletsten een beetje van ons af en uiteindelijk werden we gestuurd naar een gay club. Hoewel het niet mijn planning was, stond ik er toch weer. Ook hier heb ik me opperbest vermaakt. En wanneer een dronken homo tegen je zegt dat je er goed uit ziet dan ben je voor de rest van de avond in je nopjes haha.

Volgende ochtend was iets minder, maar ja dat heb je er van. Rond 11am verlieten we het hotel en gingen we opzoek naar een bakkerij voor ons ontbijt. Hier nam ik een toast met spinazie, avocado en omelet, met koffie natuurlijk. Oh en het sneeuwde! Jeeeej. Door de sneeuw op naar U.S. Capitol als begin van onze toeristische wandeling. Via het National Mall park liepen we langs musea, het Washington Monument, Lincoln Memorial, the Reflecting water, Vietnam Memorial en vervolgens over de brug naar de Arlington Cemetry. Hier ligt ook president John F. Kennedy begraven. Adembenemend was het, en zo ontzettend groot. Heel indrukwekkend. Washington is een mooie, schone en vooral rustige stad. Tegenovergesteld van NY haha. Heb hier echt een super weekend gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10529

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: