#17 neu, new, nieuw, nouveau, nuevo - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #17 neu, new, nieuw, nouveau, nuevo - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#17 neu, new, nieuw, nouveau, nuevo

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

10 Januari 2016 | Verenigde Staten, New York

Het eerste weekend van het jaar zit er weer op. Lekker typisch dat je na zo'n start van het nieuwe jaar, je alles ook echt weer voor de eerste keer ziet en beleefd. Belachelijker nog, is dat je het ook echt benoemd. Wat ik nu dus ga doen. Omdat ik graag wil dat jullie het einde van mijn weekverslag ook lezen zal ik het nu maar snel opsommen en het daarna niet meer als 'nieuw' of 'eerste' benoemen. Dus, mijn week: nieuw semester, nieuwe vakken, eerste lessen van Cambridge, twee nieuwe kamergenootjes, mijn eerste weekend naar Washington geboekt, voor het eerst naar de Broadway show Aladdin geweest en het was voor het eerst deze week echt koud. Ja dat was alle nieuwigheid wel van deze week.

Maandag dus weer begonnen met school. Dit semester volg ik op maandag de lessen video production & screenwriting en journalism. Waarvan ik journalism echt helemaal het einde vind, nu al.. Dat komt misschien niet zo zeer door de inhoud maar door de lerares, Kristina. Als ik het omschrijf klinkt het gek, maar haar lessen zijn gewoon oprecht leuk. Halluluja! Na de lessen met Josefin naar Tarrytown gelopen voor wat fruitjes en avocado's. Toen merkten we dat het dus echt koud begon te worden. Gevoelstemperatuur van -22 gaf mijn telefoon aan, niet dat ik dat helemaal geloof. Maar het was flink fris. Misschien dan toch eindelijk echt sneeuw? Aan het eind van de middag ontmoette ik mijn kamergenootje, ze komt uit Buenos Aires (Argentinië). Ze lijkt heel aardig! Qua communicatie gaat het soms nog lastig, maar misschien kan ik zo wat Spaans bijleren..

Van dinsdag tot en met vrijdag volg ik nu Cambridge lessen, ook van Kristina. Nu was het enkel nog introductie en wat tijd om de klas een beetje te leren kennen. Maar vooral niet qua namen, eerder qua rare gewoonten. Die heb ik natuurlijk niet.. :) 'S avonds was het dan eindelijk tijd voor mijn zelfgemaakte pub quiz! Door de briljante communicatie hier op de campus, not, waren er dus niet zoveel teams. We hadden er vijf in totaal. Nouja he, dan kwam de winkans wel ineens een stuk dichterbij. Josefin, Fanny en Clement hadden zich 'The winners' genoemd, gedurfd.. We zullen zien. Ik had ze van te voren gewaarschuwd dat er mogelijk vragen tussen zouden kunnen zitten wellicht waar niemand het antwoord op weet. (Zoals de apenronde waar wij ooit onze Joker in hadden gezet). Ik denk dat ik de meeste lol heb gehad tijdens de quiz. David, activiteiten coordinator, las de vragen voor en ik regelde de muziek. Af en toe werd er benoemd dat het toch echt mijn vragen waren, niet om mij te prijzen maar meer om iedereen ervan te overtuigen dat hij dit niet had bedacht. Tja, als je mij zo'n opdracht geeft kun je dat verwachten. Dit had trouwens ook betrekking op mijn muziekkeuze.. Natuurlijk was er ook bier, zelfs van Nederlandse bodem: Amstel (bij gebrek aan beter natuurlijk). Maar dit mocht de pret niet drukken.

Woensdagochtend begonnen we met een Cambridge test, eigenlijk duurde deze toets zowat de hele dag. We hebben er drie lessen aan besteed a la 80 minuten per les. Reken maar uit. Direct na de les, om 6:30pm, had ik weer een PAL-meeting. Halverwege kwam er iemand binnen gestormd met de melding dat er onverwachts drie ongebruikte tickets voor de Broadway show 'Aladdin' beschikbaar waren. Aangezien wij als PALs precies met z'n drieën waren, mochten wij. Wat een geluk weer. Jas aan, tas mee en in de bus. De show was natuurlijk magisch.. Een vliegend tapijt en een donkere hemel vol sterren? Waarom gebeurt dat mij nooit?

Op donderdag een lekker rustig dagje, laat ontbijt en laat les. Wel weer een aantal sollicitaties uitgestuurd. Blijkbaar staan ze nog niet voor me in de rij.

Vrijdag weer verder met solliciteren en tegen het eind van de middag kreeg ik te horen dat Gwen en Liek bij mama op bezoek gingen. Toen moest er natuurlijk even gefacetimed worden. Tussendoor zaten de dames te genieten van een (blijkbaar) zalig toetje, waarbij praten niet meer mogelijk was. Oke, oke ik zat ook chocola te eten.. En door. 'S avonds hebben Clem en ik Washington geboekt! Samen met Clement het weekend van de 16e maar eens even Washington besnuffelen. De stad van de monumenten en het witte huis. Obama zet de koffie maar klaar, black not stirred.

Zaterdagmiddag heb ik mijn Franse kamergenootje uitgezwaaid. Aan het eind van de middag ben ik met Josefin naar Tarrytown gelopen voor tandpasta, vrij essentieel. Op de terugweg langs het koffietentje voor een koppie koffie die we heerlijk op het bankje buiten hebben opgedronken. Toen ook maar een flesje rode wijn gehaald en deze 's avonds soldaat gemaakt.

Zondags kwam rond de middag mijn kamergenootje uit Zuid Korea. Deze communicatie wordt verreweg het meest ingewikkeld, mijn Koreaans is vrij matig namelijk net als haar Engels. Ach kan 't schelen, al hebben we het beide over iets anders, als we het beide maar leuk vinden toch? Volgende week meer..


  • 17 Januari 2016 - 11:02

    Ina Bakker:

    Schat wat een mooie aftrap voor 2016 en dat je komende weken nog veel zult genieten in NY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 10533

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: