#9 Goods from home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #9 Goods from home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#9 Goods from home

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

15 November 2015 | Verenigde Staten, New York

De week goed begonnen op maandagmorgen met de resultaten van m'n midterm test van vorige week. 11 van de 19 goed, well dat is meer dan de helft. Gaan we verder maar niet op in. 'S middags met onze Key Concepts class zijn we het bos ingedoken, een zogenoemde 'photowalk'. Zoals de naam al zegt, foto's maken tijdens het lopen. Ik weet niet hoe het met menig ander zit die dit leest, maar ik wordt nou niet echt warm van het maken van foto's van takken en bladeren. Het weer is hier trouwens nog prima te doen, rond de 14 graden gemiddeld met een zonnetje. Dat maakte de middag wel top. En oja voor hetzelfde vak moet ik een foto essay maken. Ik koos voor mijn favoriete onderwerp: eten. Van elke dag zou ik foto's maken van wat ik at. Natuurlijk vergat ik dat gelijk die avond te doen... Goed begin.

Op dinsdag had ik met papa afgesproken om rond een uur of 10 te Facetimen en een rondleiding te krijgen door z'n nieuwe huis. Een beetje gek wel, maar het zag er super leuk uit! Aan alle dozen en troep te zien waren ze goed bezig. Moet toch enigszins het in de gaten houden allemaal.. Ik moest trouwens buiten m'n kamer Facetimen omdat mijn kamergenootje heeft besloten om een winterslaap te houden geloof ik. Beetje vroeg naar mijn idee want het is dus nog helemaal niet koud. Ach ja wie ben ik? Ook deze avond vergat ik een foto te maken van m'n eten en heb ik mijn plan van aanpak iets gewijzigd. Aangezien ik toch vaak foto's maak van mijn eten, heb ik die foto's maar gebruikt. We hebben in Nederland niet voor niets het gezegd: "Wat niet weet, wat niet deert".

Donderdag's kreeg ik een melding dat mijn pakketje uit Nederland was aangekomen, jeeeej. Een enorme doos vol met Sinterklaasvoedsel, m'n winterjas, twee paar schoenen, Pickwick thee en drie heerlijke Tony Chocolonely repen. Als een kind zo blij! Onder m'n bed heb ik twee lades, waarvan één nu half gevuld is met Sinterklaas spul haha. Nu maar hopen dat de oude man ook naar Amerika komt voor mij.

Na de lessen op vrijdag zijn Josefin en ik naar een fotoshoot gegaan in NYC. Josefin was woensdags gespot door een fotograaf uit Washington die nu hier in New York aan de slag wil. We hebben wel eerst even gegoogled. Maar z'n website zag er top uit. Toch wilde Josefin liever niet alleen gaan, en mij leek te heel leuk dus ik bood aan om met d'r mee te gaan. Voor de fotograaf was het geen probleem, hij kon wel wat extra hulp gebruiken met de styling. Iets met dat die niet zo blij was met z'n huidige stylist. We will see. We waren er rond een uur of 3. Op dat moment zat er één meisje in de make-up en twee andere meisjes waren nog aan het wachten. We stelden ons voor en snuffelden wat tussen de kleding tot het eerste meisje begon met haar shoot. Mijn eerste gedachte? "Wauw zij weet wat ze doet en wat ben ik blij dat ik niet hoef" haha. Nee serieus, ik zou niet weten wat ik zou moeten doen met m'n snufferd voor de camera. Haar foto's waren super gaaf! De fotograaf liet de foto's tussendoor een aantal keer aan ons zien. Het tweede meisje ging in de make-up en zou daarna een zwart pailletten jasje met goud op de schouders aan krijgen. De fotograaf wist niet wat de visagist met het haar van het meisje moest doen, ik stelde voor om een hele hoge paardenstaart te maken. Ondertussen vroeg de fotograaf of Josefin en ik bont wilde ophalen in het Park hotel bij Central Park, prima. Onderweg van de metro naar het hotel ging ik Facetimen met Lieke, Gwen en mama. M'n twee lieve vriendinnetjes waren op de koffie en de wijn bij m'n lieve moedertje. Tussen het lopen door liet ik ze een klein beetje New York zien. In het hotel moesten we even wachten, maar wauwie wat een hotel. De lamp in de foyer was alleen al een plaatje. De mensen die in en uit liepen waren ook erg interessant. De vrouw met een tas vol bont, t.w.v. 1.000 dollar, kwam aanlopen en gaf ons de tas. We liepen weer terug naar de metro. Het eerste meisje had inmiddels een andere outfit aan. Het tweede meisje had inderdaad een hoge paardenstaart en het stond d'r geweldig. Tja je hebt er oog voor of niet.. haha. Het was inmiddels al 5 uur toen het tweede meisje ook eindelijk haar shoot begon. Met dat wij terugkwamen van het hotel zagen we de visagist vertrekken. Oké, het is maar goed dat Josefin haar eigen make-up had meegenomen. Ze haalde haar oude make-up eraf en begon zich opnieuw op te maken. Er was inmiddels nog een meisje binnengekomen. De twee meisjes die nog niet geweest waren moesten wachten op de nieuwe visagist. Toen het tweede meisje klaar was met haar shoot, kon Josefin eindelijk van start. Het was haar eerste keer, maar ze ging super goed. Toen kwam er een versnelling, Josefin was voor nu even klaar en het andere meisje ging weer. Toen Josefin weer en kreeg het andere meisje weer een andere outfit. Zo ging het even door. Op een gegeven moment was het ergens na zessen en ik kreeg enorme trek. Helemaal na het zien van deze meisjes.. Ik was gelukkig niet de enige en de fotograaf bood aan om pizza te bestellen. Dat was wel het laatste voedsel dat ik verwacht had. Vervolgens kwam er geen pizza, damn it. Om 8 uur was Josefin klaar en konden we gaan. Nog steeds geen pizza. We besloten maar samen wat te gaan eten en kwamen bij een Iers restaurantje. Allebei namen we een burger met blauwe kaas en zoete aardappel frietjes. Heaven!

Na alle verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs de dag ervoor, besloten we op zaterdag om met onze Franse vrienden naar Washington Square Park te gaan waar een bijeenkomst gehouden werd. Ontzettend mooi om te zien hoe mensen elkaar steunen, is er toch nog iets goeds in de wereld.. Gelukkig waren alle vrienden en familie van onze Fransen ongedeerd en veilig. Na de bijeenkomst ben ik met Fanny en Clement naar de Cupcake ATM gelopen, lees 54 blocks. Dat zegt jullie waarschijnlijk niet zoveel, maar dat is heel lang lopen. De vorige keer dat we naar deze ATM gingen had Fanny gekozen voor een brownie, en dit kwam niet in zo'n mooi cupcake-doosje dus moesten we nog eens terug. Geen probleem. Daarna doorgelopen naar 230 fifth avenue om onder het genot van een drankje naar de Empire State te kijken. Een rode wijn, hmm. Helaas was het genot van korte duur want door een enorme windvlaag kwam alle wijn in plaats van in mijn mond, in mijn tas terecht. Fijn. Nadat ik alles weer schoon had gemaakt, kreeg ik gelukkig een nieuwe waardoor ik weer verder kon met genieten. Daarna met Fanny op Grand Central station bij Shake Shack gegeten, een vegetarische burger van champignons. Zalig.

Op zondag vooral rustig aan gedaan, oftewel mezelf teruggetrokken met 90210. 'S middags met Rebec gefacetimed en bijgekletst. Daarna met Fanny naar Tarrytown gelopen om weer even wat boodschapjes te doen. Prima weekje, laterr.

  • 20 November 2015 - 21:28

    Ina Bakker:

    Jamilla, onze reporter uit NY, heeft Gwen, Lieke en mij via skype een gezellige rondleiding gegeven. Het was erg leuk om je te volgen. Schat bedankt voor je update.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 10545

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: