#14 I can smell Christmas - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #14 I can smell Christmas - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#14 I can smell Christmas

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

20 December 2015 | Verenigde Staten, New York

Het laatste weekje voor de kerstvakantie! Hartstikke leuke natuurlijk twee weken vrij, maaar voordat het zover is moet eerst alles worden afgerond. Mijn fotoproject en onze korte film zijn af! Op maandagmorgen heb ik mijn project gepresenteerd en in de middag hebben we onze film laten zien. Ook ik zag de film die middag voor het eerst, hilarisch! Mocht je hem willen bekijken, hier de link: https://youtu.be/-GFqVmdOzyk. Bereid je voor op een stukje onprofessioneel en slecht acteerwerk haha. Halverwege de fotografie les werd ik door de activiteiten coördinator uit de les geplukt. Hij wilde een interview met me opnemen om deze vervolgens in zijn meeting van dinsdag te laten zien. Heel fijn als je totaal niet voorbereid bent en als je weet dat elke EF school wereldwijd deze video te zien krijgt. Niet over nadenken, zolang ik hem zelf niet zie kan ik ook niet weten hoe erg het is. 'S avonds zijn we na het eten blijven hangen in Rita hall, hier wordt het diner altijd geserveerd maar beneden kun je zitten, spelletjes spelen of tafeltennissen etc. Het was gezellig en laat, waardoor ik rond een uur of 12 nog aan m'n essay en ander huiswerk moest beginnen. Ach ja middernacht is toch het meest productieve tijdstip bleek, ik was razendsnel. Of was dat omdat ik wilde slapen? Hmm..

Op dinsdag werd ik wakker en had ik een reactie op een sollicitatie die ik de week ervoor deed. Of ik over twee uur via Facetime een sollicitatiegesprek wilde doen, uh ja natuurlijk! Het gesprek ging super goed, ze waren enthousiast en gingen er over nadenken. Nu ik dit schrijf weet ik dat het hem niet gaat worden, maar er is zeker hoop! Een uurtje later had ik een sales meeting. We kwamen met een aantal ideeën om studenten langer te laten blijven. Nu maar kijken of het werkt. Na m'n lessen hadden Fanny, Josefin, Clement en ik afgesproken om met de activiteitenbegeleider (David) wat te gaan drinken in het TeaHouse en daar ook te eten. Om 8pm begon namelijk EF Got Talent waar wij optraden als jury. Het was weer een geslaagde editie, er was een dansgroep uit Japan en die hadden gewonnen. We konden er niet omheen. Na de show maar weer teruggegaan naar het TeaHouse om onze avond voort te zetten, en het was weer laat.

Woensdag kon ik wat slecht uit bed komen.... Ik moest om half 9 beginnen dus ging ik om 8:15am m'n bed uit en zat ik met ontbijt en al 5 minuutjes te laat in de les. Geeft niks want onze leraar is standaard 10 minuten te laat. Praktisch gezien was ik dus te vroeg. Om 2pm had ik een meeting over het eten op de campus. Daar wordt nogal wat over geklaagd dus hoog tijd om daar even over te praten. Ik had niet echt geluncht dus het kwam mij heel goed uit dat er eten was tijdens de meeting. Het waren nieuwe maaltijden die ze misschien wilden toevoegen, mits de reacties goed waren. Daarom moesten we van alles iets proeven, heel vervelend. Het eten was goed en het gesprek ook. Na de vakantie moeten de veranderingen doorgevoerd zijn, ik zie er al naar uit! Om nog maar even door te gaan over eten, 's avonds kookten Fanny, Clement, Josefin, Soukaina en ik ons kerstdiner. Iedereen had iets om te maken. Fanny trapte af met Franse kaasmuffins (het heeft een moeilijke naam in het Frans die ik echt niet meer weet), gevolgd door Josefin haar mozzarella-meatballs en mijn ingesneden aardappels. Het nagerecht bestond uit macarons van Clement en Lindt chocola van Soukaina. Jummie!

Op donderdag heb ik me even gedeisd gehouden en wat bijgeslapen. Vrijdag had ik namelijk een lange dag voor de boeg. 'S ochtends in de les deden we spelletjes en aten we kerstkoekjes. Daarna moest ik Ella uitzwaaien, dat is nummer één die gaat. Daarnaast ging ook Josefin weg om met haar family kerst te vieren hier in Amerika. Na mijn lessen nam ik de trein naar NYC om naar het Metropolitan museum of art te gaan. Het museum ligt halverwege central park, een mooie wandeling dus. Het was eindelijk een dagje winterweer dus met handschoenen, sjaal en een warme Starbucks was het helemaal goed. Ik kreeg een appje van één van onze Franse vrienden of ik 's avonds naar zijn huisfeestje wilde komen. Dat vond ik eigenlijk best een goed idee want ik had toch geen plannen. Eerst het museum. Toen ik aankwam moest ik natuurlijk even een fotootje maken, de beroemde MET steps (de trap richting het museum) uit Gossip Girl. Eenmaal binnen dacht ik: wauw dit is groot. Er waren iets van zes afdelingen, elke afdeling had kunst uit een ander werelddeel. Natuurlijk was er ook het één en ander aan Nederlandse kunst aanwezig. Omdat mijn telefoon bijna leeg was en ik had wel echt m'n Google Maps nodig om bij het huisfeestje te komen, ging ik naar het café in het museum en at ik Frozen Yoghurt. Een half uurtje laten, 5pm, liep ik richting het feestje. Ik moest Central Park doorsteken, ik kan je vertellen zelfs met Maps is dat lastig haha. Maar het is me gelukt. Het feestje was ook zeer geslaagd, ik was niet de enige niet-Franse want er was nog een Duits meisje. Later op de avond zijn we naar een rooftop gegaan, Gansevoort. Hier was ik al eens geweest. Toen deze dicht ging zijn we naar een random kroegje gegaan waar het ontzettend gezellig was. Daarna heb ik de eerste trein richting huis genomen. Je snapt dat ik zaterdag niks heb uitgevoerd, het herstelproces duurt tegenwoordig iets langer dan drie jaar geleden. We geven niet op.

Op zondag heb ik met Fanny en Clement doorgebracht, het was hun laatste dagje. Maar gelukkig komen ze over 10 dagen weer gewoon terug en kunnen we fijn met z'n vieren oud en nieuw vieren! Maandag wordt voor mij een dagje van mijn koffer inpakken en lekker series kijken. De campus is hier bijna leeg namelijk. Dinsdag komen dan eindelijk Aron en papa naar New York, zoveel zin in!

  • 22 December 2015 - 13:36

    Ina Bakker:

    Het was weer een smakelijk verslag om te lezen. Kan weinig vinden over de te volgen lessen. Gezien je andere activiteiten heb je daar ook weinig tijd voor. Wanneer wordt je beeld onthult op de campus? Veel liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 10549

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: