#2 Meet my new loves - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #2 Meet my new loves - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#2 Meet my new loves

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

27 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Yes, het is weer maandag! Mijn eerste echte volle schoolweek start ik met een dagje van 8.30 am tot 5 pm. Voelt eerder als een volle werkdag. Helemaal na alle drukte en nieuwe dingen van de afgelopen week. Geen tijd om bij te komen want ik moet goed opletten. Op maandag heb ik altijd mijn Media & Art classes, als eerst fotografie gevolgd door career skills en media concepts. Tijdens fotografie werd het één en ander uitgelegd qua fotocamera's en wat er gebeurt binnenin een camera. Na de les zat ik erover te denken om zelf zo'n idioot grote camera aan te schaffen, nog even wachten op de kortingen op Black Friday.. Get the picture. Om de maandag compleet te maken kregen we voldoende huiswerk mee om ons de rest van de week mee te vermaken.

Op dinsdag heb ik altijd een easy peasy dagje, 2.30 pm tot 5.30 pm. Rustig aan ontbijten, en maar vast een beginnetje maken aan het huiswerk van gister. Gut wat is dat lang geleden, en wat blijft het lastig om geen andere dingen tussendoor te doen. Nouja goed we hebben tot en met volgende week maandag om alles af te maken, als een typische student zak ik maar gelijk naar het niveau 'last minute'. Omdat ik, ondanks al het lopen, toch voel dat er kilo's bij gaan komen, heb ik me voorgenomen om elke dinsdag te gaan sporten. Jaja mam, heb ik toch niet voor niets dat nieuwe sportjasje gekocht hihi. Na eten eten mezelf een half uurtje uitgelaten op de crosstrainer. Oké het is niet lang, maar de luchtdruk is hier zo anders dat mijn conditie gewoon even moet wennen.. Elke verbrande calorie is er één zullen we dan maar zeggen.

Woensdag en donderdag heb ik me koest gehouden, even wat bijgeslapen en natuurlijk m'n serie even bijgewerkt. Tada, toen was het vrijdag 25 september. De dag van de nieuwe Iphone 6S, whiehhh. Op vrijdag heb ik altijd les tot 11.30 am, perfecte tijd. Josefin, Fanny en Clémen hebben op vrijdag tot 1 pm of 2.30 pm les en moest ik nog even wachten. Nadat hun lessen waren afgelopen gingen we samen met een Italiaans klasgenootje van mij, Noemi, met z'n vijven naar Manhattan. Fanny had net als ik ook de nieuwe Iphone besteld. Omdat we pas om 9.30 pm een afspraak hadden moesten we nog effies geduld hebben, ofwel winkels 'bekijken'. Onder andere Victoria Secret, dat blijft een hemelse winkel. Op aanraden van Fanny zijn we naar Sprinkles gegaan, een ATM voor cupcakes. Een hele beleving, je besteld een cupcake (net zoals je normaal geld pint), vervolgens gaat er een luikje open met fel wit licht en tadaa je cupcake verpakt in een doosje. Zo leuk! Ik nam Red Velvet, hmm zalig. 'S avonds hebben we een 'on te go' salade gehaald, oh wat mis ik mijn eigen salades. De salade aten we op het pleintje bij de Apple store, op de hoek van Central Park. Vandaag was trouwens ook de Paus in town, o.a. in Central Park. Toen ik dat hoorde snapte ik gelijk waarom er op elke hoek van de straat politie te vinden was.. Tijdens het eten werden we ook een aantal keer gestoord door loeiende sirenes en eenmaal door een rits golfkarretjes. We denken dat de paus in één van die karretjes zat, niet per sé het vervoersmiddel van mijn keuze. Om een uur of 8 gingen we maar even vragen of wij ook in de immens lange rij moesten wachten voordat we naar binnen konden. En ja hoor, ondanks dat je hem al besteld had moest je in de rij (er was ook een rij voor mensen die hem niet vooraf hadden besteld, ik denk dat die er nu nog staan). De rij zou ongeveer een uur tot anderhalf uur gaan duren, Fanny en ik sloten braaf aan en de andere drie gingen nog even de winkels in. Na 1 uur en 45 minuten mocht ik hem dan eindelijk vasthouden, mijn nieuwe gouden baby. We besloten om onze Iphone direct in de Apple store te activeren, de andere drie hadden ons inmiddels gevonden en het was best gezellig met de man van de Apple store. Zo waren we weer een uurtje verder. Wat een dag.

Afgelopen week stond in het teken van geld uitgeven, dus gingen we daar vandaag maar even mee door. Na het ontbijt/brunch namen we een taxi naar Woodbury Common, een soort Batavia Stad een uurtje verderop. Merken als UGG, Levi, Ted Baker, Nike, Guess, AllSaints, Michael Kors, Coach, Saks en Ralph Lauren zijn hier te vinden. Ik heb mezelf getrakteerd op UGG's pantoffels en een Levi Jeans. Happy! 'S avonds ben ik met Josefin naar een club gegaan ergens in Soho. Het leuke aan Amerika is dat je als meisje meestal gratis naar binnen kunt, zo ook hier. Misschien iets om te introduceren in Nederland?

Op zondag hadden we echt even de tijd nodig om weer op te laden. Heerlijk laat ontbeten en de rest van de dag eigenlijk niks uitgevoerd. M'n serie gekeken en nog wat aan mijn huiswerk gedaan. 'S middags nog even met mama via Skype gebeld. End of week 2!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10580

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: