#3 Keep your 'calm' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #3 Keep your 'calm' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#3 Keep your 'calm'

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

De afgelopen twee weken zijn enorm snel voorbij gegaan, veel indrukken en veel nieuwe dingen. Kan niet zeggen dat ik het allemaal heel vervelend vind hier.. Gelukkig heb ik nog ruim de tijd om nog veel en veel meer te ontdekken. Het was ons voornemen om het dit weekje even wat rustiger aan te doen en wat op adem te komen. De griep hing ook een beetje in de lucht waardoor er een hoop werd gesnotterd en sommigen waren ook echt ziek. Thanks to mijn enorme vitaminepillen zal dat mij niet overkomen!

Op dinsdag heb ik even met papa geskypt. Eigenlijk wilde ik 's avonds gaan sporten maar dat is er per ongeluk niet helemaal van gekomen.. Het is misschien wel een goed idee om m'n sporten bij te houden, anders ben ik straks niet meer te onderscheiden van de echte Amerikanen.

Eerder had ik al verteld dat ze hier overal wel een regel voor hebben. De regel: "geen alcohol op de campus" wordt heel streng gehanteerd. Elke keer als ik mijn gebouw binnenloop wordt mijn tas gecheckt, vluchtig dat wel. Blijkbaar houden ze zich toch minder aan hun eigen regels, want de bar werd op donderdag geopend in het Teahouse. Het is niet veel, maar ze schenken wijn en bier. Dat moesten we natuurlijk even goed bekijken. Er zijn verschillende soorten wijn en ook meerdere biertjes (geen tap). We probeerden een Sauvignon Blanc, what else haha. Helaas was dit geen succes.. Toen maar een potje gaan poolen, en een biertje geprobeerd, Morelo, als ik het me goed herinner. Die was prima! Mijn poolkunsten daarentegen waren om over naar huis te schrijven. Twee keer drie potjes tegen Clemen en tegen een Nederlandse jongen gespeeld, guess what? Tegen beide 2 gewonnen en 1 verloren. Voorlopig maar even geen revanche aannemen anders ben ik mijn positie kwijt haha.

Vrijdag's gingen we na school rond een uur of half 3 naar Palisadesmall, een huge winkelcentrum en slechts een kwartiertje met de taxi. We hebben even flink ons best gedaan, een aantal jurkjes, shirtjes en een heerlijke sjaal rijker. We aten bij 'Thank God It's Friday' ik had echt een zalige salade met AVOCADO en een Pink Cosmo cocktail. Nadat we weer thuis waren deden we nog een drankje in Teahouse met een Zweedse jongen. Onze plannen om een rustig weekendje te houden werden mede door hem in de war geschopt. Ineens wilde iedereen stappen, en omdat ik bekend sta om mijn sterke ruggengraat ging ik ook maar mee.. We gingen naar White Plains, naar de Hudson Grill waar ik in de eerste week met Josefin was geweest. Gelukkig zijn hier op vrijdag geen EF studenten te vinden.

Zaterdagmorgen had ik een klein beetje spijt dat ik me toch weer had laten overhalen. Maar na een flinke brunch kon ik er weer helemaal tegenaan. 'S middags ging ik met Josefin en Fanny naar de Nail Spa om onze nagels te laten doen. Een manicure met massage voor slechts 7 dollar, niet duur. Helaas was mijn nagellak er nog geen twee dagen al af omdat ik weer onhandig was geweest. Na het eten bouwden we mijn bed om in een mini-bioscoop en keken we met z'n vieren 50 Shades of Grey. Soms zijn dat de beste avondjes..

Op zondag ook niet veel energie verspilt. De zon scheen en het was prachtig weer dus ben ik met Josefin naar Tarrytown gelopen en hebben we het één en ander aan boodschapjes gedaan. Bij Dunkin' Donuts een donut gehaald en een kop koffie. Een Amerikaanse afsluiter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 10572

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: