#7 Halloween - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #7 Halloween - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#7 Halloween

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

01 November 2015 | Verenigde Staten, New York

Het voordeel van een rustig weekend is toch wel dat ik een keertje kan zeggen dat ik op maandag fit ben! Vandaag zou ook mijn wasgoed weer terug moeten komen, rond de middag. Een paar dagen zonder kleding is toch best ongemakkelijk.. Na de lunch, geen wasgoed. Potverdrie. Toch eventjes gevraagd wanneer het zou komen, 'at the end of the day'. Fine. Rond na het eten opende ik mijn kamerdeur, fingers crossed.. Nope geen was. Ze waren ons vergeten: 'first thing in the morning', ja die hadden we vorige week ook al gehoord. Toch, zo positief als ik ben, gaf ik ze het voordeel van de twijfel. De volgende ochtend, rond 10 (niet helemaal first thing in the morning), was het er. Jippie! Kon ik eindelijk het grootste deel van mijn kleding in mijn kast gaan inruimen. 'S middags kwam de rest van mijn kleding terug van de stomerij. Oh wat een heerlijk gevoel was dat. Elk kledingstuk apart verpakt en aan een hanger (eindelijk kan ik alles wat moet hangen nu ook echt ophangen!) en natuurlijk kaarsrecht en schoon. Op dat moment vergat ik alles en was ook gewoon gelukkig. Plus dat we een afhaalmaaltijd mochten uitkiezen ergens deze week of volgende week, SUSHI!

Op woensdag heb ik vooral genoten van mijn eigen schone kleren en het feit dat alles supernetjes in mijn kast hangt en ligt, kijken hoe lang het duurt voordat het weer een puinhoop is..

De dag erna moesten we Josefin uitzwaaien, haar vriend kwam voor 10 dagen langs en hadden samen een huisje gehuurd in Marble Hill, een plaatjes meer richting nyc. We liepen met d'r mee naar beneden, naar het centrum van Tarrytown. Ze moest nog wat boodschapjes doen. We haalden wat lekkers te eten in Mrs. Greens, een biologische winkel. Ik koos een kleine cheesecake, had net ontbeten.. Dit kon er zeker bij, jumjum.

Vrijdag's had ik een lunch met de nieuwe PAL's, in Halloween stijl natuurlijk. We bespraken het één en ander over de activiteiten in november en mogelijke nieuwe ideeën. Oh, en Jamilla jij komt uit Nederland dus jij doet iets met Sinterklaas. Als iemand een suggestie heeft 'Hoe introduceer je Sinterklaas in het buitenland?' let me know! Na de lunch ging ik met Fanny en Clement naar nyc om te shoppen voor Halloween. Onze Josefin kan namelijk een aantal make-up kunstjes. Per persoon kregen we een lijstje mee met de benodigdheden voor onze make-up voor morgen. Ik koos natuurlijk niet voor iets doods maar voor een Bambi-look. Schattig. Het was even zoeken, maar uiteindelijk hadden we precies op tijd alles gevonden. Even langs 'Just Salad' en een 'Liquor store' om een salade en een drankje te halen en we konden door naar onze volgende afspraak: Drankje in Queens. Die Franse vriend van Fanny woont hier en had ons uitgenodigd. Wij waren van plan niet te gaan stappen.. Moe, moe, moe, moe. Eenmaal een drankje en wat gezelligheid achter de kiezen, en ja hoor wie zaten er even later toch in een bar? Juist wij. De Fransen namen ons mee naar een barretje rond Union Square. Het eerste rondje was van mij, daar stond ik aan de bar een beetje om me heen te kijken. Ben ik nou gek of spreekt iedereen hier Frans? Hmm zal vast komen doordat ik de hele avond bijna niks anders dan Frans heb gehoord.. Nou nee, er was een feestje van een Franse Business School, no wonder. Sinds deze avond ben ik bijna vloeiend: Je ne parle pas Français. Erg handige zin in deze situaties. Na de bar, naar een rooftop party gegaan. Ook hier bleek de spreektaal Frans, vervolg van het Franse schoolfeestje..

Ietwat aan de brakke kant zaten we keurig met z'n drietjes aan het ontbijt om 11 uur. Na het ontbijt gingen we naar Josefin om ons mooi, of in ieder anders geval lelijk, te maken. Onze timing bleek goed, om 5 uur waren we klaar met de make-up en ons plan was om om 6 uur te vertrekken richting de Parade. Aangekomen bij het startpunt bleken we niet de enigen, surprise. Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel verkleedde mensen gezien, Lieke dit is niet iets voor jou. Ergens was ik ook wel een beetje bang voor wat komen ging, al die enge pakken dat hoefde van mij niet zo. Maar het tegenovergestelde was waar, de meeste waren best leuk verkleed of eng maar geinig eng. Omdat we niet wilden deelnemen maar gewoon gingen kijken, hadden we nog anderhalf uur om ons te vermaken: BURGER! Toen maar eens een plekje opzoeken waar we ook daadwerkelijk iets van de parade kunnen zien. We liepen een beetje kris kras door de straten, zonder plan. Uiteindelijk vonden we een prima plekje. Het was echt immens hoeveel mensen er waren, zowel kijken als deelnemers. De één had een nog gekker kostuum dan de ander. Zeker een contrast met wat er wordt verstaan onder Halloween in NL. Fright nights is het hier echt niet. Moe en voldaan van alle indrukken weer op naar huis, GN. En zoals je misschien al verwacht, zondag was de ultieme rustdag. Precies zoals het hoort. See ya!

  • 10 November 2015 - 22:16

    Ina Bakker:

    Jamilla weer een week voorbij en ervaring rijker. Wat kunnen we volgende week verwachten? Wederom bedankt voor je prettige update.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 10540

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: