#11 Thanks for giving - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #11 Thanks for giving - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#11 Thanks for giving

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

29 November 2015 | Verenigde Staten, New York

Het is pas maandag en ik hoef nog maar twee (eigenlijk drie) dagen naar school deze week whoop whoop. Thanksgiving-week is here! Hierna gaat de tijd nog sneller dan die al ging, periode van school afronden voor het einde van het jaar, kerst, nieuwjaar, en dan zitten we alweer in januari. Hallo zeg. Daarom begonnen we deze ochtend heel serieus, onze lerares kwam gelijk met de deur in de klas vallen met de mededeling dat we nu echt heel erg moeten gaan opschieten met ons fotoproject. Over twee weken moet dat namelijk helemaal klaar zijn, gefotoshopt en wel. Aangezien ik totaal niet het type 'alles op het laatste moment ben' is mijn project natuurlijk al bijna af, oh wacht nee ik moet nog beginnen. No stress. Ik heb in ieder geval mijn idee heel helder omdat ik er wat langer over na heb kunnen denken. Ik wil diverse straten/plekken in NY fotograferen en met photoshop HDR-lightning toevoegen. Klinkt interessant he? Later meer.. Eind van de middag had ik een bespreking over mijn 'evenementje' voor Sinterklaas hier. Omdat ik het zelf zo leuk vind kon ik dat niet zomaar voorbij laten gaan, een paar pepernoten, ander strooigoed, pietenpakken en een klein presentje. Enig. Mijn voorstel werd goedgekeurd en ik kon gaan bestellen. Nog best een lastige opgave vanuit het buitenland, mits je de jackpot wil betalen, dan wordt het al een stuk makkelijker. De activiteiten coördinator waarmee ik een gesprek had, nodigde me uit om 's avonds met hem mee te gaan naar de preview van 'The Color Purple' met JENNIFER HUDSON, uhh JA! Binnen 10 minuten moest ik klaar zijn, vlug iets anders aan doen en op naar mijn eerste Broadway show evahh. Onderweg verteld hij me het één en ander of de musical, zo was ik tenminste een beetje voorbereid. Eenmaal in NYC, gingen we eerst een hapje eten vlug. Een salade met geitenkaas, vijgen en walnoten. Altijd een feestje, eten buiten de campus. Het Bernard B. Jacobs theater, was heel dichtbij. Het is echt het meeste schattige en intieme theater die ik ooit heb gezien. We zaten in de 'Orchestra', dat wil zeggen de beneden vloer waardoor je een super zicht hebt. Rij nummer 13. Naast me ging een vrouw zitten, die eigenlijk had moeten betalen voor twee stoelen. Ik gok dat ze zo'n 10-15 centimeter van mijn stoel in beslag nam. Welcome to America. De show was werkelijk waar geweldig. Zelfs een staande ovatie voor de hoofdrolspeelster Cynthia Erivo tijdens de show, na de show volgde er nog één. Jennifer Hudson was natuurlijk ook net zo geweldig. De zaal zat vol met afro-amerikanen, wat zorgde voor extra veel sfeer. Heerlijk hoe er werd gereageerd op bepaalde stukken, hilarisch. Na de show was ik niet de enige die helemaal weggeblazen was. Zulke onverwachte avonden zijn top.

Op dinsdag had ik om 11 am een sollicitatiegesprek bij een productiebureau in NYC. Om een extra certificaat te behalen wil ik een 55-urige stagen gaan volgen bij een mediabedrijf in NYC. Het gesprek verliep goed en ik ben aangenomen. Na het gesprek wilde ik NYC in om een aantal foto's (lees een stuk of 200) te maken voor mijn fotoproject. Yes ik ben nu echt begonnen. Om geen interessante straatjes te missen heb ik de hele dag gelopen. Enorm veel foto's gemaakt dus, zal vast iets tussen zitten. Eenmaal weer in m'n kamertje, ging ik nog eens nadenken over die stage. Allemaal leuk en aardig en altijd goed voor je ervaring, maar uiteindelijk was zijn bedoeling dat ik zijn marketing ging doen. Met al een Bachelor op zak zag ik dat voor slechts 55 uur niet zo erg zitten. De reiskosten wegen dan niet echt op tegen het leergedeelte. En achteraf blijkt dat ik een goede keuze heb gemaakt, de man leek niet echt professioneel. Dus daar ga ik uiteindelijk niks aan missen.

Laatste dagje school van de week, en dat al op woensdag. Omdat Fanny en Josefin al een zalig Pre Thanksgiving 'dinner' tijdens de les hebben gehad, eet ik 's avonds alleen met Clement. Het eten is verrassend goed en de keuze is, voor de verandering, reuze. Omdat dit vrijwel uniek is, besloten we alles te proberen haha. Het is Thanksgiving, dus dan mag je, net als met Kerst trouwens, aankomen! We hadden kalkoen met vulling, aardappelpuree, groente, bananenpannenkoeken, pie en meer maar dat ben ik even vergeten. Na het eten zijn we ons gaan oplappen om naar een feestje te gaan. Het werd Boutique, tegenover Central Park. Eerste uurtje was het 'open bar'. Daarna moesten we door de keuken naar het club gedeelte. In eerste instantie keerden we om omdat we dachten dat we verkeerd waren gelopen haha. Het was een top-avondje!

Jeeej, Thanksgiving! Niet dat ik erg sta te springen, aangezien de avond ervoor er aardig in heeft gehakt. Dat wort dus een zalig dagje Netflix & Chill. Precies zoals een feestdag hoort te zijn, toch? 'S avonds werden we aangenaam verrast met een zeeer minimaal 'Thanksgiving dinner'. Er was op de campus geen kalkoen te vinden, dan maar worteltjes met doperwtjes en een geroosterd broodje met roomkaas. Wat een tegenvaller. Na het eten mezelf maar lekker verwend met een reep Tony Chocolonely. Maakt alles weer goed.

Op vrijdag natuurlijk 'Black Friday'. En ja hoor we gaan ervoor. Niet zoals de meesten, om 3 am, maar bescheiden rond een uurtje of 12. Maar goed ook, want het was lang niet zo druk. Iets meer mensen dan normaal, maar prima te doen. Alleen de Zara vermijden, dat was geen beginnen aan. Na het geshop hebben we onszelf getrakteerd op weer een burger bij 5Napkins. Tja, we kunnen er gewoon niks aan doen. Hadden ze die burgers maar niet zo verrekte lekker moet maken.

Zaterdags maar weer zo'n lekker dagje als donderdag genomen. In de avond gingen we koken in één van de keukens hier op de campus. We gingen ons eigen Thanksgiving dinner maken: Risotto met champignons en truffel olie. We hadden heerlijke verse en verschillende soorten champignons. Tijdens het eten spraken we niet. Dat zegt wel genoeg.

Op zondag ging ik weer eens gek doen, jaja ik heb gesport. 50 minuutjes op de cross-trainer. Bye bye 450 calorieën! Feeeels good. Heb weer even van m'n goede kant laten zien. Volgende week is het Sinterklaas!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10544

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: