#12 Sinterklaas overseas - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu #12 Sinterklaas overseas - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jamilla Woltman - WaarBenJij.nu

#12 Sinterklaas overseas

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

06 December 2015 | Verenigde Staten, New York

CYBER MONDAY! De maandag na Thanksgiving is altijd 'Cyber Monday', dat betekent heel veel kortingen online. Maar ik wist me heel goed in te houden, ik heb internet niet geopend die dag. Tussen de middag ging ik Facetimen met Liekje en Nimo. Afgelopen zaterdag mocht ik mijn schoentje zetten van de Sint bij Lieke en Nimo en die gingen we vandaag via Facetime samen uitpakken. Te leuk! Het was een chocoladeletter, jummie! Wel een klein beetje jammer dat je niet kunt proeven via Facetime, misschien toch een idee voor iemand om dat eens te gaan ontdekken.

Op dinsdag begon mijn favoriete maand, december! Kon ik eindelijke het eerste vakje van mijn december kalender open maken. Op goed geluk.. Tussen de middag heb ik weer eens noodles gegeten in de kamer met Josefin. Na school, lees half 6, ben ik vrijwel gelijk gaan avondeten met twee klasgenootjes Tamara (Duitsland) en Ella (Oostenrijk). Om 7.15pm gingen Ella en ik namelijk naar Zumba. Het was de eerste keer voor Ella en mijn tweede keer. Opnieuw had deze les me finaal gesloopt. Op de terugweg zag ik dat ze in de gymzaal aan het volleyballen waren, ik weet niet precies waarom maar ik wilde per se meedoen. Dus dat deed ik, maar liefst tot 10pm. Voor de oplettende lezer, heb ik dus bijna 3 uur in de gym gespendeerd. Super trots op mezelf!

Woensdagavond zouden we naar een Frans restaurant gaan met onze promotor. Wisten wij veel dat hij naast feestjes in het weekend ook etentjes doet, mooi! Voor 20 dollar aan fooi aten we een zalig 3-gangen menuutje. Toen we aankwamen bleken we met een grote groep te zijn, zo rond de 12 mensen gok ik. Ontzettend gezellig! We werden verwelkomd met een zalige witte wijn (hele hele hele grote plus) en mini baguettes met zelfgemaakte kruidenboter. Als voorgerecht kregen we een flatbread met kaas en truffel uit de oven plus een tartaartje van tonijn. Daarna hadden we twee hoofdgerechten geserveerd op een plank, witvis met een puree en beef met franse frietjes. Beide waren perfect natuurlijk. Toen kwamen de cocktails, we kregen twee enorme karaffen gevuld met mojito en een ontelbaar aantal lange rietjes. Toen werd het natuurlijk echt gezellig.. Even later kwamen er twee grote ijscoupes aan met chocolade ijs, caramel, brownies, cookies en heel veel slagroom. Tot onze grote verrassing is het ons gelukt om de twee cocktails op te krijgen, daarmee was het tijd om ons te verplaatsen naar een rooftop bar. We gingen naar Catch, dronken één drankje en namen de trein weer terug naar huis. Op 1 minuut na hadden we de trein gemist en mochten we een heel uur wachten in een bijna leeg Grand Central. Hier hebben we ons als kinderen gedragen, glijden van de trapleuning en voetballen met een waterflesje. Dit kan ik weer van m'n bucketlist afhalen.

Op donderdag was al het snoepgoed dat ik had besteld voor Sinterklaas binnen, dus konden we beginnen met het maken van de 'cadeautjes'. Samen met een andere PAL, Theo uit Frankrijk, vulden we de kleine jute zakjes met pepernoten, taai-taai, chocolade pepernoten en chocolade munten. Met een ruim uurtje waren we alweer klaar, goed werk. 'S middags kreeg ik een super lief berichtje van m'n lieve buurkindjes, ze miste me en ik moest maar niet bij een jongeman achterblijven in Amerika. Haha. Bij deze, zeker weten beloofd!

Vrijdagochtend begon goed, het eerste halve uur mochten we een boek lezen. Aangezien ik nog steeds niet was begonnen aan 'The Color Purple', was dit een goed moment om dat wel te doen. Het boek is net als de Broadway show, in Afrikaans-Engels. In het begin een beetje puzzelen met wat er bedoeld wordt, maar het heeft zo z'n charme. Om 2pm was het eindelijk zover, ik mocht Zwarte Piet spelen. Helaas heeft de pakketservice mij enorm in de steek gelaten, want mijn bestelde pieten pakken waren niet binnen gekomen. Dan maar zonder.. Met een tas vol pepernoten en onze cadeautjes gingen we de klassen langs om het één en ander naar binnen te gooien. Dat was natuurlijk een groot succes en niemand snapte er iets van. De leraren waren vooral geschokt en teleurgesteld dat hun klas zojuist was geterroriseerd met snoep. Na de uitleg konden ze het wel waarderen, wie het heeft schoongemaakt? Geen idee, ik in ieder geval niet hehe.

Zaterdag was het 5 december, en dat betekent: Cadeaaaaaaautjes. En omdat ik zelf zo'n grote fan ben, kon ik dat niet zomaar voorbij laten gaan. Maar eerst moest ik op de film. Ons script was helemaal klaar dus was het tijd om het vast te leggen, Josefin en ik waren de hoofdrolspelers. We waren super snel, slechts 4 uurtjes nodig gehad. En nee ik heb geen nieuw talent ontdekt, serieus zijn op camera is toch lastiger dan je denkt. Er is denk ik meer blooper materiaal dan bruikbaar materiaal, en nee er worden geen bloopers getoond. Na het eten was het dan zover, al het Sinterklaas eten (lees echt alles) ligt al eventjes in mijn la onder m'n bed en ik kon het eindelijk op tafel zetten. Van gevuld speculaas tot banket, en van (chocolade) pepernoten tot een chocolade letter en schuimpjes. Samen met Fanny, Clement en Josefin gingen we dobbelen. Iedereen had drie kleine cadeautjes gekocht, van vreselijk debiel tot wel echt leuk. Mama had een Sint dobbelsteen in m'n pakketje gedaan dus die hebben we gebruikt, zo leerde ze ook nog een beetje Nederlands. De avond was zeer geslaagd, we hebben ontzettend gelachen en uiteindelijk ben ik er met de meeste cadeautjes vandoor gegaan. Er was een beetje te veel eten, dus drie dagen later zat ik nog aan het speculaas hihi. Niet erg..

Zondags ben ik naar Six Flags geweest in New Jersey. Als PAL mocht ik de groep meenemen en zo kon ik genieten van een gratis dagje pretpark. Met twee Belgische meisjes ging ik van achtbaan naar achtbaan. Helaas waren er een aantal attracties dicht vanwege het winterseizoen, aan het weer lag het niet want het was overdag oprecht warm! 'S avonds koelde het enorm snel af en waren we alsnog bevroren aan het einde van de dag. Eenmaal thuis was ik niet meer op deze wereld en ben ik maar snel gaan slapen. Oja, toen ik 's ochtends in mijn grote boek keek was daar zomaar nog een cadeautje, Sint Lieke en Piet Gwen hadden oorbelletjes in mijn boek gestopt! Bedankt Sint en Piet!

  • 11 December 2015 - 23:15

    Ina Bakker:

    Jamilla je eetverslag is zeker gevarieerd. Goed voornemen je active sporten. Weet alleen niet of de balans in beide juist is. Dat zien wij 14 februari wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jamilla

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 10548

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 14 Februari 2016

NYC!

Landen bezocht: